Istotne zagadnienia z obszaru marketingu

Ważnym określeniem jest wywiad marketingowy, który jest częścią systemu informacji potrzebnych firmie. Jest to badanie, które może pomóc m.in. zdobyć widzę na temat zmian w środowisku, opinii o marce, produktach bądź usługach, a także pozycji firmy w odniesieniu do konkurencji.

wywiad marketingowy
Napisał: Epicantus
Na podstawie: http://www.flickr.com
Rodzaje wywiadów marketingowych to 3 typy: wywiad indywidualny (polegający na bezpośredniej rozmowie z osobą badaną), wywiad grupowy (bezpośrednia rozmowa z grupą badanych), wywiad pośredni (za pośrednictwem narzędzi do komunikowania się na odległość). Wi http://alterweb.pl/-marketing-internetowy-cz-2-badania-marketingowe-wywiad-marketingowy-cz-ii zależności od tematu badania mogą być: pracownicy własnej firmy, pracownicy konkurentów oraz pozostałe podmioty działające w branży, jak również odbiorcy produktów i usług. Co więcej wywiad marketingowy dokonuje się na podstawie lektury publikacji, czy innych powszechnie dostępnych dokumentów, analizę reklam, a czasem także analizy laboratoryjnej, technologicznej i ekonomicznej produktów konkurencji. Wyręczyć nas w tym zakresie zapewniają agencje badań marketingowym, od których zakupić można rozmaite informacje. Poruszając się w obszarze marketingu warto również mieć świadomość o niuansach takich jak logo a logotyp. Jakie są tutaj znaczące różnice? Mianowicie w skład logo wchodzi znak graficzny (sygnet) oraz przekaz tekstowy - logotyp. Reasumując, logotyp to istotna część składowa logo. Warto uzmysłowić sobie, iż logo a logotyp to nie to samo. Każde z nich bowiem spełnia inne zdania na tle całego wizerunku firmy. Więcej informacji odnośnie różnic: alterWEB.
e-marketing
Napisał: Rafiq Phillips
Na podstawie: http://www.flickr.com



Innym ważnym terminem jest marketing MIX 4P, a mianowicie podstawowa, i równocześnie najpopularniejsza kompozycja marketingowa. W marketing MIX 4P wchodzą: produkt, jego cena, strategia dystrybucji, promocja. Komplet wymienionych elementów pozwala skutecznie oddziaływać na rynek. Dzięki ich właściwemu wykorzystaniu jesteśmy w stanie osiągnąć sukces w branży (przeczytaj więcej: alterweb.pl/-marketing-mix-cz-1Aktualnie istnieją również formuły marketingu, rozszerzone o kolejne elementy, z którymi też warto się bliżej zapoznać.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-11-21 16:21:51
Tagi: marketing, logotyp, wywiad marketingowy