Dzieje spotów reklamowych w pigułce

W dzisiejszych czasach na rynku, właściwie w poszczególnym sektorze, istnieje ogromna konkurencja. Marki aby zaciekawić swoim asortymentem licznych klientów, potrzebują nieźle się napocić. W Polsce tego typu sytuacja dominuje właściwie od niedawna. Lecz Stany Zjednoczone, ojczyzna konsumpcjonizmu, już w połowie XX wieku zmagały się z tym kłopotem.

czytaj
Napisał: Hayden Irwin
Na podstawie: http://www.flickr.com
Dlatego też pojawiły się tam szybko agencje marketingowe. Początkowo reklamy ukazywały się w prasie oraz w radiu, były opracowywane przez utalentowanych ekspertów. Lecz wraz z pojawieniem się telewizji, zaczęto realizować spoty reklamowe. To właśnie one miały najpotężniejszy impakt na wybory konsumentów w Stanach. Bazowały one na tzw. dżinglach, niedługich utworach muzycznych, zazwyczaj śpiewanych i bardzo chwytliwych, które polecały dany produkt. Najpierw spoty reklamowe występowały w barwach biało-czarnych, gdyż mało rodzin miało odbiornik kolorowy. Jednak skończyło się to w latach 60-tych.

Obecnie, mimo popularności internetu, reklamy w telewizji dalej są niezwykle istotne. Obecnie tego rodzaju produkcja filmów korporacyjnych zadedykowana jest jedynie dla większych marek, bowiem koszt jej jest bardzo duży - filmy korporacyjne. Tylko czas antenowy, w rozróżnieniu od stacji, może być nie do pokrycia dla skromnych marek. Dodatkowo, przy kręceniu spotu, należy zaangażować bardzo dużo ludzi. Bowiem aktorzy to jedynie ułamek, produkcja filmów korporacyjnych potrzebuje także pracowników technicznych. Dźwiękowcy, operatorzy, charakteryzacja i inne - to wszystko jest bardzo kosztowne.



Z pomocą spotów reklamowych na przestrzeni kilku dekad rozwinął się konsumpcjonizm. Ludzie nabywali artykuły polecane w telewizji, właściwie robią to do teraz. Obecnie żeby wyprodukować reklamę (goodcase.pl/), potrzebne są spore nakłady finansowe, zatem mogą sobie na to pozwolić tylko majętne marki.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2017-01-17 14:32:22
Tagi: telewizor, reklama, Agencje, charakteryzacja